Artina Masaban – Gadis molek berbakat

 

Artina Masaban, berasal dari Kg Bongkol Pitas  baru sahaja selesai menamatkan  pengajian nursingnya di Kedah tahun ini. Selepas bertemu beliau kali pertama, si gadis molek ini sangat pediam dan agak susah untuk dibawa bercakap, lantas saya sengaja mengorek cerita-cerita beliau sepanjang berada di Semenanjung. Menyanyikan 3 buah lagu dalam album Gunsanggong 2 hasil ciptaan Encik Ronnie Onginjan, suara gadis ini lantang dan memang power. Fuh! Semasa uji bakat atau Test Suara di Top 1 Studio, KKIP Malawa saya berkesempatan mendengar suara live beliau menyanyikan lagu Matahariku dari Agnes Monica. Saya memang suka la suara Artina ni.

Artina 24 tahun juga menyifatkan bahawa kaum Rungus sebenarnya mempunyai suara-suara yang unik bila menyanyi. Artina atau nama manjanya Jessbl memang suka menyanyi dan kalau di beri pilihan dia ingin menghasilkan album sendiri.Walaupun sedikit terkilan  selepas album Gunsanggong 2 tersebut lahir , dia langsung tidak mendapat apa-apa royalti dari hasil nyanyian beliau. Saya juga turut melahirkan rasa kecewa namun berhajat akan bertemu dengan Penerbit serta Pengurus Produksi tersebut.

Kita terus nantikan cerita-cerita  dari Artina pada masa  akan datang semoga terus cemerlang dalam apa jua bidang yang diceburinya. All the best Jessbl!

Leave a comment